Home » Sarcina » Sportul în perioada sarcinii

Sportul în perioada sarcinii

Indiferent dacă ești sau nu o persoană sportivă în general, probabil te întrebi dacă ar fi bine să faci sport în timpul sarcinii. Nu trebuie să te gândești la sarcină ca la o boală sau un handicap, întrucât este un fenomen absolut normal care nu ar trebui să îți pună piedici mari în executarea unor exerciții de fitness. Desigur, gradul de dificultate al acestor exerciții trebuie alterat pentru a acomoda schimbările prin care trece corpul tău.

De ce e bine să faci sport în timpul sarcinii?

Pe lângă beneficiile deja cunoscute ale sportului în mod normal, când ești însărcinată sportul te poate ajuta să îți îmbunătățești postura și să calmezi durerile de spate, îți îmbunătățește ritmul cardiac și sistemul circulatoriu, te ajută să îți controlezi mai bine respirați și, cel mai important dintre toate, te ajută să faci față durerilor nașterii și să te recuperezi mai ușor după ce ai născut. În plus, te ajută să controlezi kilogramele acumulate în timpul celor 9 luni.

Este sigur să faci exerciții în timpul sarcinii?

În mod normal, este chiar indicat să faci sport în timpul sarcinii însă este recomandat să îți întrebi medicul obstetrician. Dacă acesta îți spune că nu există complicații la sarcina ta și nu îți recomandă în mod expres să eviți efortul fizic, poți să încerci să exersezi câteva mișcări.

Cum să faci mișcare în siguranță?

Este foarte important ca atunci când faci mișcare, să îți iei perioade de pauză, să mănânci cum trebuie înainte și după exerciții și să te hidratezi suficient. Totodată este important să respecți ciclurile de exercițiu. Astfel, trebuie întotdeauna să începi cu 10 minute de încălzire și să termini cu 10 minute de răcire. Încălzirea este necesară pentru ca tu să nu îți provoci leziuni în timpul sportului, întrucât schimbările din timpul sarcinii aduc cu ele o predispoziție mai mare spre leziuni. Răcirea de la finalul mișcării are și ea un rol la fel de important pentru a-ți restabili ritmul cardiac și a-ți obișnui mușchii cu modul de repaus. Nu uita să faci și câteva exerciții de întindere pentru a evita febra musculară. Totodată, amintește-ți să te hidratezi și să îți hrănești corpul corespunzător.

foto

3 thoughts on “Sportul în perioada sarcinii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *