Home » Sarcina » Greutatea acumulata pe timpul sarcinii

Greutatea acumulata pe timpul sarcinii

Atunci când află că sunt însărcinate, multe femei se gândesc la numărul de kilograme în plus pe care sarcina le va aduce cu ea. Pentru că este un subiect important, în acest articol vom vorbi despre kilogramele acumulate pe timpul sarcinii, lucrurile pozitive și cele negative aduse odată cu schimbarea numărului pe cântar.

Câte kilograme ar trebui să acumulez?

Numărul de kilograme pe care îl acumulează fiecare femeie este diferit și ține cont de constituția ei, de organismul său și de mulți alți factori. Există însă câteva îndrumări în ceea ce privește numărul de kilograme în plus din timpul sarcinii, în funcție de indicele de masă corporală (BMI) pe care îl aveai anterior. Astfel, calculează-ți BMI-ul pentru greutatea pe care o aveai înainte de sarcină. În funcție de asta, dacă erai sub greutate normală înainte (BMI sub 18.5), ar trebui să te îngrași între 12 și 18 kilograme pe parcursul sarcinii, dacă aveai o greutate normală (BMI între 18.5 – 24.9), ar trebui să te îngrași între 11 și 15 kg, dacă erai supraponderală (BMI între 25 – 29.9) ar trebui să te îngrași între 6 și 11 kg, iar dacă erai obeză (BMI peste 30) nu trebuie să te îngrași cu mai mult de 9 kg. De asemenea, dacă ești însărcinată cu gemeni sau tripleți va trebui să pui ceva mai multe kilograme, deci între 17 și 24 la o greutate normală, între 14 și 22 kg pentru supraponderale și nu mai mult de 19 kg pentru femeile obeze. Aceste valori sunt parametri ai unei greutăți sănătoase în timpul sarcinii.

De ce să mă îngraş atât?

Faptul că urci în greutate pe timp de sarcină este un lucru normal și benefic pentru tine și bebelușul tău. La sfârșitul sarcinii, o treime din greutatea adunată în timpul sarcinii va fi formată din greutatea bebelușului (în jur de 3 kg), placentă (aproximativ 700 g) și fluidul amniotic (cam 800 g). Restul greutății din sarcină se datorează faptului că organismul tău se adaptează sarcinii și rolului de mamă. Astfel, mușchii uterului se dezvoltă puternic și va cântări cu aproximativ 1 kg în plus, volumul sângelui și al altor fluide din corpul tău va crește, adăugând la greutate, sânii tăi vor avea cel puțin 400 g în plus și pe lângă asta, organismul tău începe să adune grăsime pentru ca să o poată converti în energie când alăptezi.

Cum să nu depășesc greutatea recomandată?

Dacă acumulezi prea multă greutate în plus pe timpul sarcinii, poți avea tensiune arterială ridicată, poți dezvolta diabet gestațional sau probleme la naștere care să necesite o operație de cezariană. Ca să eviți astfel de probleme, asigură-te că îți monitorizezi urcatul în greutate, că mănânci sănătos și că faci mișcare. Sportul pe timp de sarcină este util și chiar indicat, cu mici modificări. În final, ține minte că nu trebuie să mănânci pentru doi, pentru că bebelușului tău nu îi trebuie o masă separată, el își ia nutrienții din ceea ce mănânci tu.

One thought on “Greutatea acumulata pe timpul sarcinii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *