Home » Sarcina » Creșterea imunității organismului gravidei în sezonul rece

Creșterea imunității organismului gravidei în sezonul rece

Este bine cunoscut faptul că în sezonul rece, mai cu seamă la schimbarea anotimpului, organismul uman trece printr-o serie de schimbări la care trebuie să se adapteze, fiind supus unor riscuri. Acomodarea organismului cu noul anotimp și cu noile temperaturi mai scăzute determină o diminuare bruscă a energiei menită să mențină temperatura corpului constantă. Prin scăderea energiei, devenim mai lenți, obosiți, apatici sau anxioși, iar puterea de concentrare scade. Toate aceste simptome afectează sistemul de autoapărare al organismului – sistemul imunitar, făcându-l mai puțin receptiv la apariția pericolelor pentru corp.

Viitoarele mămici trebuie să fie cu atât mai mult preocupate de starea lor de sănătate întrucât îmbolnăvirea pe timpul sarcinii este mai greu de tratat din cauza restricției administrării unor medicamente. Atunci când vitaminele comercializate în farmacii nu reprezintă cea mai viabilă sursă de energie, este indicată folosirea altor metode, care să nu afecteze dezvoltarea fătului.

Una dintre metodele foarte importante prin care femeile însărcinate își pot întări imunitatea și menține organismul sănătos este alimentația. Alimentele imunoprotectoare cu valoare nutritivă mare sunt recomandate a fi consumate în sezonul rece. Printre acestea se numără proteina de bună calitate (carne, ouă, lactate, soia, leguminoase), cerealele integrale (hrișcă, ovăz, orez brun, orz sau quinoa), grăsimi naturale (ulei de măsline, nuci, migdale, caju, avocado) și fructe și legume crude.

Prepararea unui immunity booster și administrarea lui pe tot parcursul sezonului rece este o modalitate sigură și foarte accesibilă prin care gravida își poate menține starea de sănătate. Un astfel de exemplu este reprezentat de sucul de cătină amestecat cu miere de salcâm în proporție de 70%-30%. Acesta se păstrează la frigider și se administrează o lingură zilnic, pe stomacul gol. Este acrișor și acționează și împotriva stărilor de greață care pot apărea în timpul sarcinii.

Odihna corespunzătoare, evitarea stresului și păstrarea unei gândiri pozitive sunt esențiale pentru organismul gravidei pe perioada celor 9 luni de sarcină. Odihna nu este sinonimă cu dormitul, ci mai degrabă cu desfășurarea unor activități de o intensitate redusă. Așadar recăpătarea puterii nu se face doar cu ajutorul somnului, ci și cu ajutorul unor hobby-uri sau activități relaxante pe care gravida le poate face în casă.

Mișcare în aer liber (și evitarea sedentarismului) este o altă modalitate prin care imunitatea organismului poate fi îmbunătățită. Activitățile relaxante în natură alături de familie sau prieteni sunt indicate toamna, iar iarna, când temperaturile scad, acestea sunt înlocuite de plimbări lungi, atât cât permite sarcina, dar fără a prelungi expunerea la frig o perioadă prea mare de timp.

Pauzele de la birou nu sunt productive dacă gravida stă în interior. E recomandat ca aceasta să iasă afară permițând, astfel luminii naturale să activeze funcțiile psihice. De asemenea, viitoarea mămică se poate înscrie la cursuri de Yoga sau Pilates, activități care stimulează creșterea nivelului de anticorpi.

Pe perioada sarcinii imunitatea tinde să scadă natural pentru a accepta noul organism pe care corpul îl găzduiește, astfel că acesta devine mai sensibil cu aproximativ 30%. Prevenția este dezirabilă în detrimentul tratării, astfel că, femeile însărcinate trebuie să ia în considerare adoptarea tuturor metodelor pe care le pot pune în practică pentru a naște bebeluși sănătoși.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *