Home » Sarcina » Consumul de cofeină în timpul sarcinii

Consumul de cofeină în timpul sarcinii

Cafeaua este una dintre cele mai populare băuturi din lume, fiind consumată nu doar la micul dejun, ci și pe parcursul întregii zile. Aceasta are un conținut relative mare de cofeină, substanța care oferă acel boost de energie după consumul băuturii. Dacă pentru o persoană obișnuită cafeaua poate face bine, atunci când este consumată cu moderație, pentru femeile însărcinate, aceasta trebuie consumată cu o atenție sporită. În acest articol te invităm să afli mai multe despre consumul de cafeină în timpul sarcinii și efectele acestei substanțe asupra bebelușului.

Cofeina traversează placenta

Cafeina este cea care îți dă acel imbold de energie de care ai atât de mare nevoie uneori. Ce trebuie să știi despre aceasta însă e faptul că această substanță poate trece prin placenta. Acest lucru înseamnă că deși organismul tău poate metaboliza cofeina destul de repede, organismul bebelușului tău nu este încă pregătit să o metabolizeze, iar șocul va fi mai mare pentru el. Deși studiile nu au avut rezultate care să lege anumite malformații de consumul de cofeină, este recomandat ca aceasta să nu fie consumată într-o doză mai mare de 200 de miligrame pe zi de către femeile gravide.

Cofeina se găsește în mai multe alimente

Te-ai putea gândi că 200 miligrame de cofeină e o cantitate mare, însă nu e chiar așa, dacă pui totul cap la cap. Știai că există cofeină și în alte alimente și băuturi, nu doar în cafea? Astfel, trebuie să fii atentă ca în cantitatea recomandată să intre toată cafeina pe care o consumi, într-o formă sau alta, peste zi. O cană de cafea are aproximativ 100 mg de cofeină, însă un ceai verde are doar în jur de 40 mg. Apoi, ceaiul negru conține cam 70 mg din această substanță. Tot la categoria „băuturi care conțin cofeină” intră și băuturile carbogazoase pe bază de cola, băuturile energizante, dar și produsele alimentare care au în compoziție cacao. Mai mult, nici băuturile decafeinizate nu sunt în totalitate fără cofeină, ele conținând urme ale acestei substanțe într-o cantitate de aproximativ 2 mg.

Cum să limitezi consumul de cofeină în timpul sarcinii?

Așa cum spuneam, este important ca femeile însărcinate să nu consume mai mult de 200 mg de cofeină, în perioada gestației. Asta înseamnă că, pe lângă faptul că va trebui să fii atentă la cantitatea de cofeină conținută în fiecare produs alimentar și băutură, va trebui să și reduce consumul total al acestor produse. Spre exemplu, dacă obișnuiai să consumi în jur de 3-4 căni de cafea pe zi, va trebui să faci în așa fel încât să nu consume mai mult de 2 căni pe zi în timpul sarcinii (sau chiar una). Dacă vrei să renunți de tot la aceasta, însă, este bine să faci o schimbare treptată, nicidecum să renunți dintr-o dată, întrucât corpul tău ar putea intra într-o stare de șoc.

 Sursa foto: Pixabay

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *