Home » Sarcina » Ce să mănânci la masa de Crăciun dacă ești însărcinată?

Ce să mănânci la masa de Crăciun dacă ești însărcinată?

Una dintre tradițiile de Crăciun este reprezentată de prânzul festiv preparat din produsele considerate a fi tradiționale acestei sărbători. Pentru viitoarele mămici celebrarea devine dificilă, fiind nevoite să renunțe la anumite alimente și să consume cu moderație altele. În această perioadă, atenția lor la alimentație trebuie să fie sporită, pentru că poftele pot determina alegeri nepotrivite. Iată câteva trucuri și sfaturi de pus în practică:

Înlocuiește carnea de porc cu cea de curcan (chiar și în sarmale). Carnea de curcan este slabă, însă aduce un aport mare de proteine și fier. Singurul lucru de care trebuie să te asiguri este acela că produsul final este bine gătit. Nu se recomandă consumul de carne gătită în sânge pe perioada sarcinii deoarece aceasta poate fi infectată cu toxoplasmă, un parazit care afectează sănătatea copilului.

Alege o garnitură mai puțin tradițională: varza de Bruxelles. Cu un conținut bogat de acid folic, varza de Bruxelles consumată în timpul sarcinii susține dezvoltarea fătului. Magneziul ajută repararea țesuturilor organismului gravidei, iar fibrele reduc constipația. De asemenea, vitamina C pe care o conține întărește oasele bebelușului, iar vitamina K intervine în coagularea sangvină.

Consumă o cantitate redusă de murături. Legumele conservate în saramură au un conținut ridicat de sodiu care favorizează retenția de apă în țesuturi și umflarea membrelor.

Alege cele mai potrivite snack-uri pentru condiția ta. Caisele deshidratate, bogate în fier și fibre ar trebui să fie prima ta opțiune. Nucile, bogate în acizi grași și vitamina E pot fi cea de-a doua opțiune. Ideal e să reduci cantitatea de zaharuri pe care le ingerezi, să eviți biscuiții și covrigeii, însă o felie de cozonac nu îți va face rău.

Evită felurile de mâncare ce conțin ouă nepreparate termic. Consumul de ou crud prezintă un risc ridicat de contaminare cu Salmonella, o bacterie responsabilă pentru instalarea toxiinfecției alimentare. Preparatele de care trebuie să te ferești sunt crema de ou, maioneza, lichiorul de ouă, meringue, dar și șerbetul, mousse-ul sau bezelele.

Evită consumul de ficat, pate sau cârnați. Ficatul conține o cantitate mare de retinol (un tip de vitamina A) care, acumulat în organism, poate deveni periculos pentru dezvoltarea fătului. Pe perioada sarcinii este recomandată ingerarea de vitamina A sub formă de betacaroten (din surse precum morcov sau broccoli).

Nu uita să consumi cu moderație din fiecare preparat al mesei de Crăciun, să bei apă pentru a preveni deshidratarea și să consumi fructe și legume crude. Ferește-te de alimentele nepasteurizate, de brânzeturile moi și de alcool. Sănătatea ta și a bebelușului sunt cu mult mai importante decât cina festivă tradițională.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *