Home » Sarcina » Alimente care cresc șansele de a rămâne însărcinată

Alimente care cresc șansele de a rămâne însărcinată

alimente_cresc_sansele_unei_sarcini

În contextul alimentației, există foarte multe sugestii cu privire la ce ar trebui și ce nu ar trebui să consumi în timpul celor 9 luni de sarcină. Graviditatea este o perioadă delicată pentru orice viitoare mămică, pe care este indicat să o întâmpini cu un stil de viață sănătos și echilibrat. Dacă a avea o fetiță sau un băiețel nu este un fapt asupra căruia să ai control, a-ți pregăti organismul pentru venirea pe lume a unui copil este, în totalitate, responsabilitatea ta.

Te întrebi dacă există alimente care favorizează apariția unei sarcini, iar răspunsul este da. Care sunt acelea? Îți spunem în cele ce urmează:

  1. Leguminoase – conform unui studiu realizat pe un eșantion de 19000 de femei care au încercat să rămână însărcinate, riscul de infertilitate a fost mai crescut cu 39% în cazul celor care au avut cel mai mare aport de proteină de origine animală în regimul alimentar. Așadar, dacă tu și partenerul tău plănuiți să aveți un copil, este indicat să încerci să consumi proteină de origine vegetală din leguminoase, precum: linte, edamame sau năut.
  2. Frunze verzi – fie că vorbim despre spanac, rucola sau kale, legumele cu frunze de culoare verde închis sunt o bogată sursă de acid folic, vitamina B și fier care diminuează riscul de infertilitate și îmbunătățesc procesul de ovulație, după cum informează studiile efectuate la Universitatea din Washington.
  3. Acizi grași Omega 3 – acizii grași sunt o sursă excelentă de grăsimi bune, care susțin echilibrul hormonal. Printre cele mai recomandate alimente de care te poți bucura în perioada în care încerci să rămâi însărcinată sunt somonul, semințele de chia și semințele de in.
  4. Ulei de măsline – acesta este un tip de grăsime mononesaturată care susține scăderea inflamației în organism. Aspect care este de dorit pentru o femeie ce dorește să rămână însărcinată, deoarece inflamația interferează cu ovulația, conceperea și dezvoltarea prematură a embrionului.
  5. Carbohidrații complecși – implică un proces de digestie mai lung decât cei simpli, ceea ce ajută la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge (și, implicit, a celui de insulină). Poate te întrebi care este legătura dintre acest aliment și încercarea de a rămâne însărcinată. E simplu: nivelul ridicat de insulină poate provoca dezechilibre majore la nivelul hormonilor reproducători. În materie de carbohidrați complecși, alimentele pe care este indicat să le consumi în această perioadă sunt: pâine neagră, orez brun și paste integrale.

Alte aspecte de ordin alimentar care influențează benefic organismul femeilor ce doresc să rămână însărcinate sunt:

  • evitarea consumului de grăsimi trans,
  • limitarea consumului de carbohidrați rafinați,
  • evitarea consumului de lapte degresat, în detrimentul celui integral,
  • includerea în alimentație a mai multor surse de proteină vegetală,
  • creșterea cantității de fructe și legume consumate,
  • un complex de multivitamine și multiminerale recomandat de medic.

Sfatul Ma’Jore este ca, indiferent de momentul în care te afli, fie că intenționezi să aduci pe lume primul copil sau pe cel de-al doilea ori că ești deja într-unul dintre cele trei trimestre de sarcină, să adopți un stil alimentar echilibrat și cumpătat. Fiind într-o perioadă atât de delicată din viața ta, nu este necesar să reduci în totalitate un tip de aliment sau să întrebuințezi fără măsură altul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *